YASED Sohbetleri’nin İkincisinin Uzman Konuğu Sir Martin Sorrell Oldu


YASED Business Lounge sohbet toplantılarının ikincisinde, dünyanın önde gelen iletişim danışmanlığı gruplarından WPP’nin Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO’su Sir Martin Sorrell, Türkiye’nin potansiyeline dikkat çekti ve iletişim sektöründe yaşanan dijitalleşme sürecini anlattı.


Uluslararası Yatırımcılar Derneği’nin (YASED) üyeleriyle olan iletişimini daha etkin kılmak ve gündeme yönelik farklı konu başlıklarını uzman konukların değerlendirmeleri eşliğinde hep birlikte tartışabilmek amacıyla “YASED Business Lounge” ismi altında düzenlediği sohbet toplantılarının ikincisi, dünyanın önde gelen iletişim danışmanlığı gruplarından WPP’nin Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO’su Sir Martin Sorrell’in katılımıyla 14 Mart’ta İstanbul’da gerçekleştirildi.


Toplantıda YASED üyelerine hitaben, küresel yatırım ortamı ve küresel iletişim sektöründeki dijitalleşme eğilimine ilişkin bir konuşma yapan ve soruları yanıtlayan Sorrell, Türkiye ekonomisinin potansiyeline ve küresel şirketler açısından önemine dikkat çekerek, “Tüm küresel şirketler ve markalar, Türkiye pazarında olmak ve burada büyümek istiyorlar. Çünkü Türkiye, küresel markalara yüksek büyüme hızına sahip bir pazar ve bölge ülkeleri ile penetrasyon imkanı sağlıyor” dedi ve sözlerini şöyle sürdürdü:


Günümüzde büyüme potansiyeli ABD, Avrupa Birliği (AB), Kanada, Avustralya, Japonya gibi gelişmiş pazarlarda değil Güney Amerika, Asya-Pasifik, Ortadoğu ve Kuzey Afrika gibi gelişmekte olan pazarlarda. Gelişmiş ekonomilerdeki düşük enflasyon ve durgun ekonomik konjonktür, şirketlerin yatırıma değil maliyetlere odaklanmasına neden oluyor. Oysa Türkiye gibi gelişmekte olan pazarlarda yüzde 4,5 gibi bir büyüme hızı ve yeni yatırıma ihtiyaç duyan bir pazar potansiyeli bulunuyor. Biz de WPP olarak bu pazarlara odaklanıyoruz.”


Küresel iş dünyasının gündeminde dört önemli konu olduğunu belirten Sorrell, bunları Yataylık-durgunluk (horizontality), Hızlı Büyüyen Pazarlar (Fast Growing Markets), dijital iletişim mecraları(digital comunication) ve veri (data) şeklinde sıraladı.


Uluslararası şirketlerin durgunlaşan gelişmiş ekonomilerde maliyetlere, hızla büyüyen pazarlarda ise yatırıma ve satın almalara yöneldiğini ifade eden Sorrell, şirketlerin markalarını konumlandırırken veriye ve Google, Facebook gibi dijital mecralara daha fazla odaklanacağını vurguladı. Sorrell, “Reklam, pazarlama ve iletişimde arama motorlarının ve sosyal medyanın önemi daha da artacak. Ancak bu mecralarda ölçümleme hâlâ bir sorun. Bu sorunun aşılması için Google ve Facebook gibi, bu alanı yönlendiren ve liderlik eden şirketlerin biraz daha paylaşıma açık olması gerekiyor” diye konuştu.

 

 

Vodafone’un katkılarıyla