Tüketici Ürünleri

2019 senesine kadar Hızlı Tüketim Ürünleri olarak faaliyetlerini yürüten Grup, geçtiğimiz sene Kimya, Kozmetik ve Perakende sektörlerini içerecek şekilde Tüketici Ürünleri Çalışma Grubu olarak bir isim ve kapsam değişikliğine gitmiştir. Yeni dönem ile birlikte grupta, gündem maddelerini belirlenmiş, ilk olarak sektörün yarattığı katma değere ilişkin analiz çalışması yapılması ve çıktıların bir "Sektör Raporu"nda toplanması hedeflenmiştir. Sektörün yarattığı istihdamı, ArGe faaliyetlerini, üretimi ve ihracat rakamlarını da içerecek olan çalışmada üye şirketlerimizin yöneticileri ile görüşmeler gerçekleştirmeyi ve sektörde daha fazla yatırım olabilmesi için gerekenlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, 2020 yılında gerçekleştirilecek paydaş iletişimine baz oluşturacaktır.

Öngörülebilir bir yatırım ortamı ve hukukun üstünlüğü ile bürokratik engelleri içeren kamu politikaları da yakından takip edilen diğer hususlardır. Bu kapsamda Kozmetik Yönetmeliği ile getirilen değişikliklerin sektöre etkisini içeren detaylı çalışma YASED Hukuk Çalışma Grubu’nun destekleri ile hazırlanmıştır. Çalışma, ilk kez sunulacak kozmetik ürünleri bakımından detaylı bir bildirim/ön izin yükümlülüğü getiren ve ürünlere ilişkin bazı ticari sırların (formül, reçete, üretim usulleri vb.) elektronik bildirim sistemine yüklenmesini içeren söz konusu mevzuata ilişkin detaylı değerlendirmeleri içermektedir.  Bu çalışma, Sağlık Bakanı ve TİTCK’ya yazılı olarak iletilmiş, Sağlık Bakan Yardımcısı Prof. Dr. Emine Alp Meşe’ye gerçekleştirilen ziyarette de kendileri paylaşılmıştır.

Bir diğer gündem maddesi de sektörel mevzuat ve uygulamalarda AB mevzuatının takip edilerek, yatırım ortamını destekleyici bütüncül sektör politikalarının oluşturulmasıdır. Bu amaçla, pazara girişi ve ticareti olumsuz etkileme ihtimali olan mevzuat değişikliklerinin belirlenerekçözüm geliştirilmesi hedeflenmektedir. Çalışma Grubu olarak üyelerimizin aktif olduğu sektör dernekleri ile işbirlikleri devam ettirilmiş ve ortak gündemimize yönelik istişarelerde bulunulmuştur.  2020 yılında hazırlanan kamu paydaş listesi ile aktif bir iletişim süreci yürütülmesive sektörün ekonomiye katkısının anlatılması ile yatırımların artmasının sağlanmasına katkı verilmesi hedeflenmektedir.  

Kovid-19 ile birlikte önemi artan hijyen, kişisel bakım ve kimya ürünleri ile perakende sektöründe salgınla mücadeleye en fazla katkının sağlanması, operasyonların aksamaması ve kriz sonrası döneme hazırlık yapılması amacıyla çalışmalar yürütülmekte, ilgili kamu kurumları ile istişare edilmek üzere görüşler oluşturulmaktadır.

ÇALIŞMA GRUBU ÜYELERİ:

3M, A.S. Watson, Adecco, Alışan Denhartogh, Alliance Healthcare, Amazon Turkey, Anadolu Efes, Apple, Artsana Turkey . (Chıcco), Arvato, Atasun, Avon, BASF, Bayer, Benetton, Candy Hoover, Carrefoursa, Chubb European Group, Clariant, CMA CGM, Colgate Palmolive, D-Market (Hepsiburada), Denge (Mazars), Dow Kimya, Duracell, Edenred, Emaar, Expanscience, EY Türkiye, Ferrero, Fritolay (Pepsico), Garanti Bankası, Getir, Hero Gıda, Johnson&Johnson, Karcher, KPMG, La Lorraine, L'oreal, Manpower, Mars Gıda, Media Markt, Metro Grosmarket, Migros, Mondelez International, Nazalı Avukatlık Ortaklığı, Nestle, Nike, Nivea Beiersdorf, Odea Bank, Organik Holding, Philip Morris, P&G, Red Bull, Samsung, SAP, Savola Gıda, Sephora, Shaya Kahve, Specialty Products (Dupont Grubu), Tetrapak, Türk Henkel, Türk Philips, Unilever, UPS, White&Case, Yemek Sepeti’ni temsil eden üyelerden oluşmaktadır.


Tüketici Ürünleri grubu toplantı notlarını görmek için tıklayın.

 

 

Vodafone’un katkılarıyla