Otomotiv ve Yan Sanayi

2009 yılında kurulan Otomotiv Ana ve Yan Sanayi Çalışma Grubu’nun amacı; sektörler üstü çatı kuruluş kimliğindeki YASED’in yatırım ortamının iyileştirilmesi, makro-perspektifinde kamu idaresi tarafından benimsenen görüş oluşturma yetkinliğinden faydalanarak, sektördeki paydaşların pozisyonlarının üst düzey strateji belgelerine yansıtılmasını temin etmektir.

Grup çalışmalarında, sektör temsilcisi sivil toplum kuruluşları ile birbirini tekrarlayan çalışmalardan ziyade, birbirini tamamlayan çalışmalara önem verilmektedir. Bu çerçevede, sektörün teknik mevzuat konularına girilmeden, YASED’in daha kapsamlı destek sağlayabileceği vergi, Ar-Ge, dış ticaret ve sanayide dijital dönüşüm gibi konularda çalışmalar sürdürülmektedir.

Çalışma Grubu geçmiş dönem çalışmaları arasında, sektörün ortak sorunlarına yer verilen pozisyon belgesini güncelledi, aynı zamanda Gümrük Birliği modernizasyonu ve Brexit gibi daha uluslararası perspektifteki konulara yönelik olarak da görüş oluşturuldu. Türkiye’nin bir numaralı ihracat kalemini oluşturan otomotiv sektörünü önemli derecede ilgilendiren bu hususlardaki çalışmaların yanı sıra, hükümetimizin 11. Kalkınma Planı hazırlık çalışmalarına, Otomotiv Sanayi Özel İhtisas Komisyonu toplantılarına katılım sağlayarak da katkıda bulunuldu.

2019 yılında süreceği öngörülen ekonomik yavaşlamanın, iç pazarda daha fazla daralmaya neden olmaması için kamu idareleri tarafından devreye alınabilecek önlemler, Çalışma Grubu’nun öncelikli ajanda maddeleri arasında yer almaya devam edecektir. Bu kapsamda, ÖTV/KDV indiriminin sürdürülmesi ve hurda teşviki uygulamasının cazibesinin artırılması hususlarında istişareler sürdürülecektir. Ticaret Bakanlığı’nca yürütülen ve yılın ilk yarısında nihai karara bağlanacak demir/çelik korunma önlemleri soruşturmasının, sektörün menfaatlerine halel gelmeksizin şekillenmesi adına gerekli takip yürütülecektir. Konjonktürel önlemlerin dışında, motorlu araçların vergilendirilmesinde çevre etkilerini iyileştirecek önlemlerin alınması (hibrit araçlar), nispeten kısa sürelerde model değişiklikleri gerektiren sektörümüzde yatırım cazibesinin artırılmasına yardımcı olacak bir unsurdur. Ayrıca, hızlandırılmış teşvik uygulamalarının benimsenmesi ve önemli bir otomotiv üretim üssü konumundaki ülkemizde eşdeğer parça konusunda fikri hakların korunmasına yardımcı olacak bir düzenleme felsefesinin dikkate alınması da önceliklerimiz arasındadır.

Ayrıca 2019 yılı faaliyetleri arasında; sektörün evrildiği yön olan bağlanabilir sürüş sistemleri kapsamında, bu sistemlerden elde edilecek verinin toplanması, kullanılması ve yönetilmesi konusunda kanuni çerçevenin çizilmesine yönelik önerilerimizin yer alacağı bir kavram raporunun hazırlanması, ilgili otoritelerle paylaşılması ve bu konuda kamuda bir farkındalık yaratılması da bulunmaktadır.

ÇALIŞMA GRUBU ÜYELERİ:

3M, Akzo Nobel, ALJ Holding, Arup Mühendislik, Borçelik, Bosch, Brisa Bridgestone, Chubb, Clariant, Deloitte, DHL Lojistik, DOW, DP World, Dupont, EY, Ficosa Otomotiv, Ford, HP Pelzer Pimsa Otomotiv, KPMG, Leoni Kablo, Mercedes-Benz, Nazalı (Andersen Tax&Legal), Oyak Renault, Prometeon, PwC, Ravago, Renault Mais, Schott Orim, Sensörler ve İleri Cihazlar (SICK), SGS Supervise, Tofaş, Tosyalı Toyo Çelik, Toyota,  Valeo Otomotiv, Yazaki Otomotiv’i temsil eden üyelerden oluşmaktadır.


Otomotiv ve Yan Sanayi grubu toplantı notlarını görmek için tıklayın.

 

 

Vodafone’un katkılarıyla