Hızlı Tüketim Ürünleri (FMCG)

Çalışma grubu 2018 yılında düzenli toplantılar ve kamu ile iletişim yoluyla faaliyetlerine devam etmiştir.

FMCG Çalışma Grubu olarak, üyelerin katkılarıyla, faaliyetleri açısından verimli bir 2018 yılı geçirildi. Geçtiğimiz dönemde olduğu gibi 2018 yılında da gündem maddelerinin aktarılması amacıyla, grubun en önemli paydaşı olan Ankara ile iletişim devam ettirildi.

Grubun en önemli gündem maddelerinden biri olan ÖTV IV numaralı listeye yönelik çalışmalar, 2018’de de devam etti. Üyelerin katkılarıyla, Kişisel Bakım ve Kozmetik Ürünlerine yönelik etki analizi raporu hazırlandı. Raporda; söz konusu ürünlerde ek vergilerin düşürülmesinin, kamu sağlık harcamalarının azaltılması ve toplum sağlığının artırılması açılarından önemli katkı sağlayacağına vurgu yapıldı. Ayrıca, getirilen ek vergiler ile enflasyon üzerindeki fiyat artışı sebebiyle, pazarın, potansiyelinin altında büyüyeceği ve bunun da yeni yatırımları engelleyeceği belirtildi. Çalışmanın tamamlanmasıyla, ilgili üyelerin katılımlarıyla, Gelir Politikaları Genel Müdürlüğü Dolaylı Vergiler Dairesi Başkanı Nuray Serdaroğlu’na bir ziyaret gerçekleştirildi ve rapor kendisine aktarıldı. Aynı şekilde gruptan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Tankut Turnaoğlu’nun da katılımlarıyla, Naci Ağbal’a ve Ticaret Bakanlığı Bakan Yardımcısı Fatih Dönmez’e ziyaretler gerçekleştirildi ve gündem konuları kendilerine arz edildi. Konu aynı zamanda, Maliye ve Hazine Bakanlığı ile gerçekleştirilen Çalıştay’da da gündeme getirildi.

FMCG sektörü de dahil olmak üzere bir çok sektörü yakından ilgilendiren ithalatta korunma önlemleri konusu, grubun öne çıkan gündem konularından biri oldu. Uluslararası yatırımcıların en çok önem atfettikleri konulardan biri olan öngörülebilir bir yatırım ortamının varlığını sağlayabilmek adına getirilen ek mali yükümlülüklerin sektörlere etkisi, ilgili kamu kurumları ile gerçekleştirilen her etkinlikte dile getirildi.

Grubun bir diğer önemli gündem maddesi olan Ürün Takip Sistemi’ne yönelik güncel durum yakından takip edildi ve konunun ticari ve ekonomik boyutunun ele alınabilmesi açısından, Ticaret Bakanlığı başta olmak üzere, YASED Yönetim Kurulu tarafından gerçekleştirilen Ankara ziyaretlerinde, ÜTS’ye yönelik görüş ve öneriler gündeme getirildi.

Kozmetik sektörüne getirilen taksit yasağına yönelik olarak da üyelerimizden gelen geri bildirimler doğrultusunda, yüksek vergi yüküne tabii olan sektörde, tüketici talebinin azaldığına ve söz konusu uygulamanın tüketimin azalması ile vergi kaybına yol açtığına yönelik değerlendirme, ilgili kamu paydaşları ile paylaşıldı.

Çalışma Grubu olarak üyelerin aktif olduğu sektör dernekleri başta olmak üzere diğer sivil toplum kuruluşları ile işbirlikleri devam ettirildi ve ortak gündem konularına yönelik istişarelerde bulunuldu.

Grup, 2019 yılında yeni Hükümet sistemi ile birlikte değişen yapıya yönelik daha aktif bir iletişim sağlanabilmesi amacıyla, kamu kurumlarına yönelik bir paydaş listesi hazırladı. Belirlenen öncelikli paydaşlara yönelik gündem maddelerinin aktarılması ve sektörün ekonomiye katkısının anlatılarak yatırımların artmasının sağlanmasına yönelik görüşlerin iletişimine devam edilmesi hedeflenmektedir.

ÇALIŞMA GRUBU ÜYELERİ:

3M, Alışan Denhartogh, Alliance Healthcare, Anadolu Efes, Atasun Optik, Avon, BASF, Bayer, Clariant, CMC İletişim, Colgate Palmolive, DOW, Dupont, Edenred, Expanscience, Johnson & Johnson, KPMG, La Lorraine Bakery Group, L'Oreal, Magrabi, Mazars Denge, Metro, Mey, Mondelez (Kent), Nestlé, Organik Kimya, Perfetti Van Melle,  Philip Morris,  Procter&Gamble, Samsung, Savola Gıda, SGS Supervise, Tchibo, Tetrapak, Türk Henkel, Unilever, UPS, Watsons, White & Case’i temsil eden üyelerden oluşmaktadır.


Hızlı Tüketim Ürünleri grubu toplantı notlarını görmek için tıklayın.

 

 

Vodafone’un katkılarıyla